INDAHNYA BERAYA DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum semua. Salam 10 Syawal 1444H. Alhmdulillah sekejap ja dah 10 Syawal. Alhmdulillah kita sudah melepasi bulan barakah bulan ramadan dan dirai dengan syawal yg mulia. Masih kedengaran lagu lagu raya di konti² radio. Memang mengusik jiwa dengan lagu² raya yang menyentuh hati. Raya tahun ni masih kekal dengan menu juadah dan pakaian yang sinple- simple ja buat kak ckin sekeluarga. Alhmdulillah even simple tapi rasa kemeriahanya dengan kehadiran saudara mara dan anak² murid yg sudi bertandang ke rumah. Syukur alhmdulillah.

Dalam memastikan persediaan untuk syawal tersedia dengan penuh rapi, kak ckin tak lupa juga nak sediakan satu benda yang wajib buat kak ckin di kala datangnya syawal yg mulia ini. Suplimen ketika beraya. Ya la kan. Sekarang ni negara kita memang tengah hot dengan isu² strok haba ni.

Alhamdulillah, masa raya ni juga kena jaga kesihatan. Bukan bulan puasa ja. Syawal lagi kena kawal selera kan. Sebab semua juadah sedap sedap belaka. Menu wajib mesti ada kan. Ketupat, rendang, nasi himpit, kuah kacang ,laksa dan macam² lagi laa. Dengan biskut² raya almond london, samperit, tart nenas laa. Semuanya memang membuka selera sangat².

Jadinya kak ckin memang akan prepare siap² untuk hadapi semua ini.😂 Pastikan dalam peti kak ckin dah ada Lecithin, alfalfa dan herblax. Sebab tu seronok dan lain macam feeling bila ber Hari Raya dengan Shaklee.

Supliemen Shaklee di hari raya

3 produk ni memang kak ckin tak tinggal. Sebab banyak effect dia tau.

Semua produk ni basic thing untuk elak daripada angin sebu dalam badan, lenguh² time beraya dan detoks kan badan yg terlebih makan tuuu. Tak laa malam2 duk mengurut kaki laa, senak perut laaa dan buncit asbab makan tak menentu. Alhmdulillah still maintain masa dalam bulan ramadan lepas.

RUMAH BERSIH DENGAN BASIC H.

Alhamdulillah thummahamdulillah tahun ni Allah kurniakan rezeki pada keluarga kak ckin dapat beraya di rumah baru. So nak pastikan kebersihan dan keselamatan di rumah baru ni kak ckin guna bahan pembersih rumah yang paling organik dan tak menjejaskan sel² tubuh kita.

Basic H ni memang paling kak ckin suka. Sebab bau dia yang organik, alami. Buih banyak walaupun kita guna beberapa titik ja. Satu rumah boleh cover. Untuk cuci lantai, tingkap dan pintu2. So Basic H ni memang elak dari allergik dan elak dari reaction of chemical. Sebab rumah baru ni banyak kan bahan kimia yg boleh react dengan tubuh kita. So. Nak elak semua tu kak ckin guna basic H yang dari sumber kelapa ni.

Alhamdulillah. Semua ni banyak bantu kurangkan risiko jangkitan. So memang akan pilih yang terbaik.

DUIT RAYA SHAKLEE

Dan lastly, tak dilupakan bonus Shaklee yang dibayar pada 13 hb April 2023. Kita raya 21 hb . So, bonus ni boleh buat beli baju dan persediaan raya. Dan paling best bonus ni boleh buat habuan duit hari raya untuk disedekahkan di hari raya nnti. Syukur. Banyak bantu topup sana sini dalam nak menyabut lebaran kali ni.

:تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ صِيَامَنَا وَقِيَامَنَا، وَكُلُّ عَامٍ وَأَنْتُمْ بِخَيْرٍ

“Taqabbalallahu minna wa minkum siyamana wa qiyamana, wa kullu ‘amin wa antum bi khairin

“Ertinya: “Semoga Allah menerima puasa dan solat kita, dan semoga kamu selalu dalam keadaan sehat dan bahagia setiap tahun.”

⏩️ Ini merupakan ucapan yang berasal dari ahli hadis Ibnu Hajar Al Asqalani dalam kitab Fathul Bari.

Dan semoga dengan berkat bulan syawal yang mulia ni, Allah kurniakan kebaikan dan diterima semua amalan kita. Jom puasa sunat 6 pulak.

#shakleethrive2023

#shakleeblogmega2023

#shakleeperlis2023

#suplimenraya2023

Leave a comment